Μαρίνες & Yachting στην εποχή του κορονοϊού

Σχόλιο

Η παρουσίαση του Προέδρου της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρου Κατσικάδη στο διαδικτυακό συνέδριο του Economist «Μεταφορές και Τουρισμός» που πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαΐου με θέμα: «Μπορεί να ανακάμψει η τουριστική αγορά μετά τον Covid-19;.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

  • 000 εταιρίες (97% Μικρομεσαίες επιχειρήσεις)
  • 000 άμεσες θέσεις απασχόλησης
  • 000 χλμ ακτογραμμής και 37.000 χλμ εσωτερικών υδατογραμμών
  • 48 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες συμμετέχουν σε θαλάσσιες δραστηριότητες αναψυχής
  • 36 εκατομμύρια ιδιοκτήτες σκαφών στην Ευρώπη
  • 6 εκατομμύρια σκάφη στα ευρωπαϊκά ύδατα
  • 000 μαρίνες παρέχουν πάνω από 1 εκατομμύριο θέσεις ελλιμενισμού

ΕΛΛΑΔΑ

  • 000 χλμ ακτογραμμή, 6.000 νησιά και νησίδες
  • τα σκάφη και οι μαρίνες συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ
  • 626 θέσεις εργασίας στο θαλάσσιο τουρισμό, 60 μαρίνες, 13.000 οργανωμένες θέσεις ελλιμενισμού
  • 428 ιδιωτικά και 6.109 επαγγελματικά σκάφη
  • Έως 5 φορές κατά μ.ο. μεγαλύτερες δαπάνες ανά πελάτη σκάφους σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία
  • 6 άμεσες θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 100 έμμεσες για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού
  • για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού στη μαρίνα, δημιουργούνται 5 ευρώ δαπανών στην τοπική οικονομία

Μαρίνες

Μείωση εσόδων λόγω 3-μήνης αναστολής:

  • Μείωση ενοικίου 40% για καταστήματα, εστιατόρια, γραφεία & υπηρεσίες
  • Μηδενικά έσοδα από πάρκινγκ, διαφήμιση
  • Ακύρωση αφίξεων νέων σκαφών, αναβολή συμφωνιών
  • Μηδενικά έσοδα από διερχόμενα σκλάφη
  • Μεγαλύτερες απώλειες στις περιφερειακές μαρίνες, δηλαδή μαρίνες Ιονίου, Ανατολικού Αιγαίου, ζητήματα μετανάστευσης
  • Μέτρα ανακούφισης από το κράτος: Έκπτωση 40% ενοικίου παραχώρησης (Απρίλιο), έκπτωση 25% ΦΠΑ (Απρίλιο)

YACHTING

Το μέγεθος των οικονομικών ζημιών είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί:

  • Ακύρωση ναύλων, αναβολή προπληρωμών
  • Όσο μικρότερη είναι η χωρητικότητα, τόσο μεγαλύτερη η προβλεπόμενη ζημιά (περιοριστικά μέτρα, χαμηλότερη ζήτηση)
  • Αβεβαιότητα στην προσεχή περίοδο
  • Συνεχιζόμενη ανησυχία για μικρές επιχειρήσεις (πρακτορεύσεις, ναυλώσεις, πωλήσεις σκαφών, μεμονωμένοι επαγγελματίες)
  • Μέτρα ανακούφισης από το κράτος: ΦΠΑ ναύλου στο 12%, επίδομα ενίσχυσης εργαζομένων σε αναστολή

Ανάκαμψη μετά τον Covid-19

Παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό επίπεδο των ζημιών της βιομηχανίας Yachting:

  • Έγκαιρη εφαρμογή των πρωτοκόλλων υγείας και λειτουργίας στις μαρίνες και το yachting
  • Παράταση της τουριστικής περιόδου και της περιόδου ναύλωσης σκαφών στην Ελλάδα
  • Προώθηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας στο εξωτερικό (ασφάλεια, κλίμα, προορισμοί, προσφορές)
  • Οικονομική βοήθεια από το Κράτος στις μμε και την απασχόληση (πρόγραμμα SURE, επιδότηση εργασίας κ.α.)
  • Απαιτούμενος χρόνος για το αντιικό/εμβόλιο – θα σωθεί η επόμενη σεζόν;

Διδάγματα – νέες προκλήσεις

  • Ηλεκτρονικές λύσεις, ψηφιακή τεχνολογία (e-συνέδρια, CRM, άμεση επικοινωνία, εξυπηρέτηση πελατών, λογισμικό)
  • Λιγότερο χαρτί, εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση άσκοπων μετακινήσεων και χρόνου αναμονής των μαρινών
  • Παραγωγικότητα, αναδιοργάνωση ανθρώπινου δυναμικού, σχέδια έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευση
  • Αναμόρφωση του Δημόσιου Τομέα και των διαδικασιών, λιγότερη γραφειοκρατία.
Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post