Μαρίνα Αλίμου: Η ιδιωτικοποίηση απειλεί να «βουλιάξει» 300 ΜμΕ επιχειρήσεις

Σχόλιο

Ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου χωρίς μέριμνα για τη διασφάλιση λογικών τιμών στα τέλη ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά σκάφη απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα ενός κλάδου, που αριθμεί περισσότερες από 300 επιχειρήσεις μόνο στον Άλιμο με περίπου 35- 40 χιλιάδες ναυλώσεις το χρόνο. Αυτό τόνισαν μιλώντας σε συνέντευξη τύπου την Τετάρτη 17/1 τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ.

«Η μαρίνα Αλίμου είναι μία επαγγελματική μαρίνα με 1.100 θέσεις εκ των ο ποίων το 85% καλύπτουν επαγγελματικά σκάφη και μόλις το 15% είναι ιδιωτικά» τόνισε η πρόεδρος τους ΣΙΤΕΣΑΠ, Ελένη Βρυώνη και συμπλήρωσε: ««Από το ΤΑΙΠΕΔ μας έχουν πει ότι από τη στιγμή που πωληθεί η μαρίνα μπορούν να μας εξασφαλίσουν θέσεις για το 60% των σκαφών το πρώτο χρόνο, για το 40% τον δεύτερο και για το 20% για τον τρίτο. Αυτό δεν είναι λύση.»

Μάλιστα ζήτησε από την πολιτεία να έχει ο κλάδος ένα «επαγγελματικό σπίτι» στην Μαρίνα Αλίμου, που είναι και η μεγαλύτερη της Ελλάδος, και να μην εκδιωχθούν πρακτικά από εκεί, κάτι που είναι μάλλον βέβαιο όταν η Μαρίνα ιδιωτικοποιηθεί.

Η Πρόεδρος επισήμανε ότι ο ΣΙΤΕΣΑΠ δεν συμφωνεί με τους όρους της νέας δομής της διαχείρισης, ούτε με την προτεινόμενη ενδιάμεση ποσόστωση επαγγελματικών σκαφών, που δεν θα καλύπτει ούτε τα μισά σκάφη. Μάλιστα επισήμανε ότι είναι σε ισχύ από την εποχή που η Μαρίνα ήταν στη δικαιοδοσία της ΕΤΑ Α.Ε. σχετικό μνημόνιο συνεργασίας που διασφαλίζει το επαγγελματικό τιμολόγιο και το χαρακτήρα του χώρου.

Πατώντας και σε αυτό το νομικό κεκτημένο ο ΣΙΤΣΕΑΠ ζητεί να δοθεί συγκεκριμένη λύση με σαφές και δεσμευτικό σύντομο χρονοδιάγραμμα, και να εξασφαλιστεί το επαγγελματικό τιμολόγιο με νομοθετική ρύθμιση, καθώς και να ορισθεί συγκεκριμένη ποσόστωση θέσεων ελλιμενισμού για τα τουριστικά σκάφη. Επίσης στο πλαίσιο του αναμορφώμενου χωροταξικού του τουρισμού να αναπτυχθούν μαρίνες με επαγγελματικές θέσεις τουριστικών επαγγελματικών σκαφών ως βάση δραστηριότητας γιώτινγκ.

Νέα χωροθέτηση

«Να γίνει η ιδιωτικοποίηση εφόσον όμως προηγουμένως καλυφθούν οι ανάγκες του κλάδου και προστατευθεί το επαγγελματικό τιμολόγιο. Το σημαντικότερο είναι ότι δεν έχουμε εναλλακτική λύση ως επαγγελματίες. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τις θέσεις ελλιμενισμού σκαφών στην Αττική» τόνισε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του ΣΙΤΕΣΑΠ, Ευθύμιος Μπιμπής. Ξεκαθάρισε, δε, ότι ο κλάδος δεν αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση και υποστηρίζει την ανάγκη αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών σημείωσε:

«Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για το που θα πάμε τα επαγγελματικά σκάφη εφόσον πουληθεί η μαρίνα Φλοίσβου. Εκτός αν γίνει από την κυβέρνηση χωροθέτηση μίας άλλης μαρίνας. Είναι πολιτική απόφαση. Είναι εύκολο να κατασκευαστεί μία μαρίνα. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση. Δεν είμαστε η ελίτ της ναυτιλίας. Είμαστε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κέρδη ετησίως από 10 έως 40 χιλιάδες ευρώ. Αν αυξηθούν τα τιμολόγια, μετά την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας, όπως είναι το λογικό για έναν επενδυτή που θα θέλει να κάνει γρήγορη απόσβεση των χρημάτων που θα δώσει, δεν θα μένει κεφαλαίο για συντήρηση των σκαφών μας» υπογράμμισε το μέλος του Δ.Σ. Πάρις Λουτριώτης και συμπλήρωσε: «Γιατί από 3.000-3.500 που πληρώνουμε τώρα η τιμή για ελλιμενισμό είναι σίγουρο ότι θα εκτοξευθεί στα 10.000-12.000 ευρώ. Δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα σβήσουμε ως κλάδος. Αν στόχος τους είναι να κλείσει ο κλάδος τότε βρίσκονται στον σωστό δρόμο» και προσέθεσε: «Μόνο η μαρίνα Αλιμου και η μαρίνα της Αρετσούς βρίσκονται πλέον υπό την αιγίδα των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων Δημοσίου-ΕΤΑΔ».

Πάντως ακόμη και σήμερα η Μαρίνα Αλίμου καταγράφει κερδοφορία και με κινήσεις, όπως αναβάθμιση υπηρεσιών και αύξηση τελών έως και 15% που μπορούν να αντέξουν οι επιχειρήσεις μπορεί να μπει σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία.

Στην ανάγκη χάραξης μιας στρατηγικής στήριξης του θαλάσσιου τουρισμού, αναπόσπαστο κομμάτι του οποίου είναι ο κλάδος, στάθηκε ο αντιπρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ , Ιωάννης Μακριδάκης. Μάλιστα αναφέρθηκε σε σειρά άλλων ζητημάτων που δυσχεραίνουν την ανάπτυξή του, όπως οι έντονα και μοναδικές στον κόμσο γραφειοκρατικές διαδικασίες απόπλου των σκαφών άνευ πληρώματος, η σχεδιαζόμενη επιβολή ΦΠΑ στην αγορά σκαφών κάτω των 12 μέτρων.

Κλάδος με δυναμική

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ έχει περισσότερες από 750 επιχειρήσεις μέλη, που είναι ιδιοκτήτες και διαχειριστές σκαφών διαφόρων κατηγοριών, μεγεθών και τύπων, σε όλη την Ελληνική επικράτεια o αριθμός των οποίων ξεπερνά τα 3.000.

Συνολικά ο κλάδος ανά την Ελλάδα κλάδος έχει ένα ετήσιο «τζίρο» άνω των 100.000.000 ΕΥΡΩ στον οποίο προστίθεται αποδιδόμενος ΦΠΑ εκτός την ατομική φορολογία των εργαζομένων. Επίσης έχει πολλαπλασιαστικό όφελος για περίπου 60 διαφορετικά επαγγέλματα.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, κατά κύριο λόγου είναι μικρές και μερικές μικρομεσαίες, οι περισσότερες είναι οικογενειακές, και λόγω του περιβάλλοντος στον οποίο δουλεύει ο κλάδος, την φύση, την θάλασσα, τα νησιά, τις παραλίες, προσελκύει το ενδιαφέρον και της νέας γενιάς. Εκτιμάται, δε, ότι απασχολούν περισσότερους από 5000 εργαζομένους, σε πλήρη ή σε εποχιακή απασχόληση, σε όλη την χώρα.

Πηγή: reporter.gr

Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post