Χρ. Σπίρτζης: «Προτεραιότητά μας η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου»

Σχόλιο

Διεθνές Συμπόσιο, με θέμα “Σιδηρόδρομος και Ανάπτυξη Πόλεων”, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την Πέμπτη και Παρασκευή 16 και 17 Απριλίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας, του εγχώριου επιστημονικού δυναμικού, διακεκριμένων εμπειρογνωμόνων από ευρωπαϊκές πόλεις μαζί με φορείς του κράτους και της αυτοδιοίκησης.

Στη σύντομη ομιλία του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στις δραστηριότητες, που προωθούνται για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με συγκεκριμένα μέτρα, έργα, θεσμικές παρεμβάσεις και αξιοποίηση εγχώριων και ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων. Μεταξύ άλλων οι ενέργειες αυτές περιλαμβάνουν:

  • Την υλοποίηση των βασικών σιδηροδρομικών έργων, η κατασκευή των οποίων σε συγκεκριμένα τμήματα εκκρεμεί επί πολλά χρόνια στη δίνη των παθογενειών του συστήματος παραγωγής έργων και μελετών της χώρας και στις συμπληγάδες ατελέσφορων και αντιφατικών πολιτικών, διοικητικών επιλογών και πειραματισμών του παρελθόντος. Θέματα τα οποία κατά προτεραιότητα αναμορφώνουμε και ανασυντάσσουμε σε νέα υγιή, διαφανή και αποτελεσματική βάση, σύμφωνα με τους κανόνες προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, των ευρωπαϊκών οδηγιών και κανονισμών, του υγιούς ανταγωνισμού, με δημοκρατικό και αναπτυξιακό προγραμματισμό και λογοδοσία.
  • Την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών ένταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου στα σύγχρονα διευρωπαϊκά δίκτυα.
  • Σύγχρονες συνδέσεις του βασικού δικτύου με λιμάνια, βιομηχανικές ζώνες, διασυνοριακούς κόμβους και δυναμικούς εμπορευματικούς σταθμούς.
  • Προώθηση και ολοκλήρωση του προαστιακού δικτύου των μεγάλων μητροπολιτικών κέντρων Αττικής και Θεσσαλονίκης, με τις ευρύτερες περιοχές όμορων νομών.
  • Την αξιοποίηση και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, που εδώ και πολλά χρόνια, με αποκορύφωμα την μνημονιακή περίοδο της τελευταίας πενταετίας, έχει πλήρως εγκαταλειφθεί και σκοπίμως απαξιωθεί -μαζί με επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ- εις βάρος της οικονομικής αξίας και λειτουργικής αποτελεσματικότητας των ελληνικών σιδηροδρόμων, της εθνικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.
  • Στοχευμένες δράσεις αξιοποίησης και ανάδειξης των ακινήτων, του κτιριακού πλούτου και της πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, που διαθέτουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς.
Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post