Οι ρυθμίσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού ξεπέρασαν τις 40.500 για οφειλές αξίας 13,25 δισ. ευρώ

Σχόλιο

Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών, συνεχίζει την ισχυρή δυναμική του επιβεβαιώνοντας τον κομβικό του ρόλο στη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους και τη στήριξη των οφειλετών. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, οι ρυθμίσεις ανήλθαν σε 40.515, που αντιστοιχούν σε αρχικές οφειλές ύψους 13,25 δισ. ευρώ.

Η ροή των αιτήσεων και υποβολών παραμένει σταθερή, παρά τη θερινή περίοδο, με 6.500 νέες αιτήσεις και 4.600 υποβολές μόνο τον Ιούλιο. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκαν 1.949 νέες ρυθμίσεις, με αρχικές οφειλές που υπερβαίνουν τα 540 εκατ. ευρώ, στοιχείο που επιβεβαιώνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών.

Έμφαση στην κοινωνική προστασία – Ρυθμίσεις για ευάλωτους και ΑμεΑ

Από τα στοιχεία του Ιουλίου προκύπτει ότι και η κοινωνική διάσταση του μηχανισμού ενισχύεται σταθερά: στις αιτήσεις των ευάλωτων ομάδων σημειώθηκαν 314 νέες επιτυχείς ρυθμίσεις, εκ των οποίων οι 283 αφορούν οικονομικά ευάλωτους και οι 31 άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Παράλληλα, 263 οφειλέτες έχουν κάνει χρήση του μέτρου προκαταβολής για την αναστολή πλειστηριασμών, προστατεύοντας αποτελεσματικά την περιουσία τους.

Διμερείς ρυθμίσεις με servicers

Σημαντικά είναι και τα αποτελέσματα των διμερών ρυθμίσεων με τους τέσσερις μεγαλύτερους χρηματοδοτικούς φορείς (Intrum, Cepal, doValue, QQuant), καθώς τον Ιούνιο ρυθμίστηκαν οφειλές ύψους 514 εκατ. ευρώ για 6.500 οφειλέτες, με το 37% των ρυθμίσεων να αφορά στεγαστικά δάνεια.

Ενισχυμένη εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών ραντεβού

Έως τα τέλη Ιουλίου, πραγματοποιήθηκαν περίπου 30.500 ραντεβού εξυπηρέτησης πολιτών μέσω της πλατφόρμας myEGDIXlive, με 4.300 ραντεβού μηνιαίως κατά μέσο όρο. Το 75% των ραντεβού αφορά υποθέσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, γεγονός που αναδεικνύει τη διευρυμένη πρόσβαση των πολιτών στον θεσμό και την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εργαλείων εξυπηρέτησης.

Υπενθυμίζεται ότι, με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων ρύθμισης οφειλών, η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρέχει πανελλαδική εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά, κατόπιν ραντεβού, μέσω της πλατφόρμας (https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/exuperetese-me-telediaskepse-kai-telephonike-epikoinonia-apo-ten-eidike-grammateia-diakheirises-idiotikou-khreous-egdikh) ή στο τηλέφωνο 213.212.5730.

Τα συνολικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης των οφειλετών, συνδυάζοντας αποτελεσματικότητα, κοινωνική ευαισθησία και καινοτόμα εργαλεία εξυπηρέτησης για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους.

 

Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post