Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων στα σχολεία
Το Profession has no Gender είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Τipping Point, κατά το οποίο ομάδες μαθητών και μαθητριών από δημόσια γυμνάσια και λύκεια ανά την Ελλάδα, έρχονται σε επαφή με μέντορες που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που είναι στερεοτυπικά συνυφασμένα με το διαφορετικό φύλο.
Γυναίκες και άνδρες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συνδέονται διαδικτυακά με τις μαθητικές ομάδες, προκειμένου να μοιραστούν την πορεία, τις εμπειρίες, τις προκλήσεις και τα επιτεύγματά τους, με στόχο να εμπνεύσουν τη νέα γενιά να ακολουθήσει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία που επιθυμεί, ανεξαρτήτως φύλου.
Σε ένα δομημένο ψηφιακό περιβάλλον, οι ομάδες μαθητών και μαθητριών, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, “συναντούν” και συζητούν διαδικτυακά με τους/τις μέντορες, μέσα από live ομαδικές συνεδρίες και ασύγχρονα video με απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουν. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να λύσουν τις απορίες τους μέσα από διαδραστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις.
Οι μέντορες είναι γυναίκες και άνδρες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και προέρχονται από πληθώρα επαγγελματικών κλάδων π.χ. γυναίκες μηχανικοί, επιστήμονες και CEOs, άνδρες νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νηπιαγωγοί, κ.ά.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα και η πρόσβαση στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και του mentoring είναι δωρεάν και θα διαρκέσει για όλο το 2022.
Προϋποθέσεις συμμετοχής
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Profession has no Gender είναι δωρεάν και αφορά σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την ελληνική επικράτεια, τα οποία ανήκουν στο δίκτυο του The Tipping Point (650+ σχολεία).
Στόχοι του προγράμματος
Το πρόγραμμα στοχεύει σε περίπου 1.200 μαθητές και μαθήτριες δημόσιων γυμνασίων και λυκείων ανά τη χώρα, προκειμένου να:
- παροτρύνει να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σχετικά με τις σπουδές και τα επαγγέλματα που μπορούν να ακολουθήσουν
- βοηθήσει να ανατρέψουν τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που πιθανόν έχουν διαμορφώσει και αποτελούν τροχοπέδη στην προσωπική τους εξέλιξη
- ενδυναμώσει ώστε να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους με κριτήριο τα ταλέντα και τις κλίσεις τους, και όχι στερεοτυπικές αντιλήψεις
- υποστηρίξει να φτάσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους
- εμπνεύσει, ακόμη και τον μαθητή και τη μαθήτρια στο πιο απομακρυσμένο χωριό, ώστε να επιδιώξουν τα όνειρά τους χωρίς περιορισμούς.
Συζήτηση σχετικά με post