Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Άρση καραντίνας και καλός καιρός έσπρωξαν τα κέρδη

Σχόλιο

Του Γιώργου Αλεξάκη

Σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το 2020 διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, με τον τουρισμό, αλλά κυρίως τις υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν φέτος το καλοκαίρι να δίνουν ισχυρή ώθηση στην εταιρεία και συνολικά στην αγορά μπίρας. Την ίδια ώρα, τα κέρδη της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2020. Σύμφωνα με τις συνοπτικές οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για το εννεάμηνο, το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 190,13 εκατ. ευρώ έναντι 152,55 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, καταγράφοντας αύξηση περίπου 25%.

Πρόσφατα, σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης είχε υποστηρίξει ότι η αγορά βρίσκεται αναμφίβολα σε πολύ καλύτερα επίπεδα φέτος σε σύγκριση πέρυσι, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι παραμένει χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019. Οι συνοπτικές οικονομικές καταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που έχουν δημοσιευθεί για το 2019 αφορούν το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου και όχι το εννεάμηνο. Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2019 οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν διαμορφωθεί σε 166,80 εκατ. ευρώ.

Πάντως ο κ. Δανιηλίδης εμφανίστηκε αισιόδοξος τόσο για το κλείσιμο της φετινής χρονιάς όσο και για την πορεία της επόμενης. Σύμφωνα με όσα ανέφερε από το σοκ του 2020 όπου ο κλάδος HORECA σταμάτησε εντελώς για πολλούς μήνες κάτι που δεν είχε γίνει ούτε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το 2021 πήγε απρόσμενα καλά, ειδικά από το Μάιο και μετά που άνοιξε όλη η αγορά, η εστίαση, τα ξενοδοχεία και ο τουρισμός.

Μάλιστα σημείωσε ότι «δεν προλαβαίναμε να καλύψουμε την (εν πολλοίς απρόσμενη) ζήτηση, οπότε όλη η αλυσίδα παραγωγής υπερέβαλε εαυτόν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν τη διαφορά φέτος στον κλάδο της ζυθοποιίας, ενώ βοήθησε και ο πολύ ζεστός καιρός αμέσως μετά την άρση των lockdown το Μάιο. Φυσικά βοήθησε τα μέγιστα και η εξαιρετική πορεία του τουρισμού και το άνοιγμα των ξενοδοχείων από τον Ιούλιο και μετά».

Οι επενδύσεις

Σε σχέση με το αποτύπωμα της πανδημίας στο επενδυτικό πρόγραμμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι για την περίοδο 2019 έως 2021 είχαν προσδιοριστεί επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ, που όμως αναμένεται να κλείσουν στα 38 εκατ. ευρώ στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Όπως είπε ο CEO της Αθηναϊκής  η πτώση αυτή συνδέεται, αναπόφευκτα με τη μείωση της δραστηριότητας λόγω της πανδημίας.  Υπενθυμίζεται ότι το 2020 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε απώλεια όγκου πωλήσεων 19,2% συγκριτικά με το 2019, αλλά και μείωση αξίας πωλήσεων κατά 18% στα 274,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης ζύθου), ενώ χωρίς την προσμέτρηση του ΕΦΚ οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 179,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,7 εκατ. ευρώ το 2019. Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ποσοστιαία πτώση 75,6%.

 

 

Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post