Εκπομπές CO2: Διαδικασία κατεπείγοντος για μέτρα ευελιξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σχόλιο

Την Τρίτη, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία κατεπείγοντος για μια στοχευμένη αλλαγή στα πρότυπα επιδόσεων εκπομπών CO 2 για νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά.

Οι ισχύοντες κανόνες θέτουν ετήσιους στόχους, οι οποίοι καλύπτουν πενταετείς περιόδους, για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά στο σύνολο των οχημάτων στην ΕΕ. Από το 2025 και μέχρι το 2029, θα εξαλειφθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών CO 2 κατά 15% σε σύγκριση με τις τιμές του 2021.

Η τροποποίηση που πρότεινε η Επιτροπή , για την οποία το Κοινοβούλιο αποφάσισε σήμερα να εφαρμόσει τη διαδικασία δι’ ανατάσεως της χειρός, προβλέπει για τους κατασκευαστές τη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τις άλλες χώρες για τα έτη 2025, 2026 και 2027 με βάση τις μέσες επιδόσεις τους κατά για την τριετία και όχι ανά έτος. Η προσέγγιση αυτή θα τους επιτρέψει να αντισταθμίσουν τυχόν πλεονάζουσες εκθέσεις στην αρχή της περιόδου με υπέρβαση των σχετικών στόχων προς το τέλος της.

Πριν από την ψηφοφορία στο, εκπρόσωποι των πολιτικών βουλευτών πραγματοποίησαν σύντομες παρεμβάσεις στην ολομέλεια

Επόμενα βήματα

Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει επί της ουσίας της πρότασης την Πέμπτη 8 Μαΐου.

Σχετικές πληροφορίες

Η πρόταση αποτελεί μέρος της σχεδίου βιομηχανικής δράσης της Επιτροπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ανακοινώθηκε στις 5 Μαρτίου 2025. Είχε προηγηθεί ο στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας , που είχε δρομολογηθεί από την πρόεδρο της Επιτροπής Ursula von der Leyen στις 30 Ιανουαρίου 2025 και είχε βασιστεί στα συμπεράσματα μιας ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης και σε συζητήσεις με τη βιομηχανία και άλλους παράγοντες για την αντιμετώπιση των πλέον πιεστικών προκλήσεων του τομέα.

Την Τρίτη, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν τη διαδικασία κατεπείγοντος για μια στοχευμένη αλλαγή στα πρότυπα επιδόσεων εκπομπών CO 2 για νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά.

Οι ισχύοντες κανόνες θέτουν ετήσιους στόχους, οι οποίοι καλύπτουν πενταετείς περιόδους, για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά στο σύνολο των οχημάτων στην ΕΕ. Από το 2025 και μέχρι το 2029, θα εξαλειφθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών CO 2 κατά 15% σε σύγκριση με τις τιμές του 2021.

Η τροποποίηση που πρότεινε η Επιτροπή , για την οποία το Κοινοβούλιο αποφάσισε σήμερα να εφαρμόσει τη διαδικασία δι’ ανατάσεως της χειρός, προβλέπει για τους κατασκευαστές τη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τις άλλες χώρες για τα έτη 2025, 2026 και 2027 με βάση τις μέσες επιδόσεις τους κατά για την τριετία και όχι ανά έτος. Η προσέγγιση αυτή θα τους επιτρέψει να αντισταθμίσουν τυχόν πλεονάζουσες εκθέσεις στην αρχή της περιόδου με υπέρβαση των σχετικών στόχων προς το τέλος της.

Πριν από την ψηφοφορία στο, εκπρόσωποι των πολιτικών βουλευτών πραγματοποίησαν σύντομες παρεμβάσεις στην ολομέλεια

Επόμενα βήματα

Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει επί της ουσίας της πρότασης την Πέμπτη 8 Μαΐου.

Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post