Γράφει ο Γιάννης Γαβρίλης
…Που προβάλλεται ως κωμωδία, στην εξέλιξη της όμως η ευφυής πέννα του οσκαρικού σεναριογράφου (κυρίως) και θεατρικού συγγραφέα Ζαν Κλοντ Καριέρ, (1931 – 2021), διοχετεύοντας τον προσωπικό του κώδικα γραφής, το αναγάγει σε υπαρξιακής δομής παραδοξότητα και μεταφυσικότητα, όπου οι ανθρώπινες επιθυμίες, με γλαφυρότητα και ευφρόσυνη διάθεση, περιγράφονται ως ικανές να μετατραπούν και να αγγίξουν το παραλογισμό του ρεαλιστικού στάτους, που τις περισσότερες φορές δεν είναι κατανοητό ή τόσο εμφανές. Και υποθέτουμε ότι ο Καριέρ επηρεάστηκε (και σε αυτό το έργο του) σημαντικά από το Πλατωνικό Συμπόσιο ως προς την συνύφανση τραγωδίας και κωμωδίας.
Με λίγα λόγια το έργο…
Παρίσι. Ένα διαμέρισμα με θαυμάσια θέα από την ταράτσα. Ένα ζευγάρι μια οποιαδήποτε μέρα, που θα αποδειχθεί όμως απολύτως διαφορετική. Η γυναίκα ανακοινώνει στον ανυποψίαστο άντρα ότι φεύγει. Κανένα δράμα δεν προκύπτει. Μόνο «πρακτικές» ερωτήσεις. Όπως, ας πούμε, τι θα γίνει με το διαμέρισμά τους. Το κουδούνι χτυπά και η απορία λύνεται: είναι η μεσίτρια που το έχει αναλάβει. Από το σημείο αυτό και μετά, το κουδούνι χτυπά ξανά και ξανά και διάφοροι ενδιαφερόμενοι εμφανίζονται, σχέσεις δημιουργούνται, (ανεπιτυχείς) αυτοκτονίες επιχειρούνται, η επικοινωνία μόνον εύκολη δεν είναι και παρεξηγήσεις προκύπτουν, καθώς και εξομολογήσεις.
Ένα τέτοιο έργο, σαφέστατα, χρειάζεται για να ανέβει στην θεατρική σκηνή, έναν σκηνοθέτη που έχει πλήρως κατανοήσει την συνύφανση αυτή (Κωμωδίας – Τραγωδίας).
Και ο Τάσος Πυργίερης (με βοηθό του την Σοφία Καστρησίου) που σκηνοθέτησε την ‘’Ταράτσα’’ και παίζεται αυτή τη περίοδο και μέχρι την 1η Ιουνίου, κάθε Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο ‘’Σύγχρονο Θέατρο’’ της οδού Ευμολπιδών 45, Γκάζι, συνδυάζει με ευρηματικότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και απαιτούμενη ισορροπία, την εκ του θεατρικού κειμένου, προερχόμενη ιδιότυπη καταγραφή των χαρακτήρων των επτά ηρώων του έργου. Και πόσο μάλλον των πράξεων τους και της ιδιοσυγκρασίας τους.
Καθόλου δε, εύκολο δεν είναι να μεταδοθεί στην/στον θεατή, η ιδιοτυπία αυτή και να γίνει ευκόλως κατανοητή, ενώ παράλληλα προτείνεται δια μέσου της εξελικτικής πορείας της παράστασης, η δραματολογική σύνθεση της, (Δραματολόγος: Ελένη Γκίνη), ο συνδυασμός του δραματικού με την κωμικότητα. Ο κ. Πυργιέρης αναλαμβάνοντας την σκηνοθεσία της ‘’Ταράτσας’’ του Καριέρ, γνωρίζοντας το εύρος του έργου, κατανοώντας το ‘’κάτω κείμενο’’ του, απόδωσε την ολότητα του με αξιοσημείωτη ευπρέπεια. Διαχειριζόμενος και οδηγώντας, στο απόλυτο της ερμηνείας, μέσω των οδηγιών του, επτά άξιους ηθοποιούς, που με την πειστικότατη ερμηνεία τους, αποδόθηκε ο κόσμος, η ατμόσφαιρά, και ο Παρισινός αέρας του έργου, με την εύστοχη Ελληνική μετάφραση του Γιάννη Θηβαίου.
Εξαιρετικοί, λοιπόν, όλοι οι ηθοποιοί που αποτελούν ένα σύνολο συνδετικό, με ερμηνευτική δυναμική, μια σύμπραξη υποκριτικής απεύθυνσης, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και απευθυνόμενοι επάξια προς το κοινό τους, ενίοτε δε, παίζοντας και ανάμεσα του.
Οι ηθοποιοί:
Ο Θάνος Μπίρκος ως κ. Αστρύκ!
Ο Ιάσονας Παπαματθαίου, ως Μωρίς , Η Αγγελική Καρυστινού, ως γυναίκα του μεσιτικού γραφείου, η Μαριλένα Μόσχου ερμηνεύει την Μαντλέν, ως Ετιέν ο Βασίλης Αθανασόπουλος, σύζυγος του λοχαγού η Χριστίνα Ροκαδάκη , Λοχαγός Νταλόζ ο Ντίνος Γκελαμέρης.
Σε ένα ευφυές ‘’καρτουνίστικο’’ σκηνικό που χρωματικά συνδυάζεται και με τα κοστούμια ( Ελίνα Δράκου), υπό τους φωτισμούς της Στέβης Κουτσοθανάση και την Μουσική επιμέλεια του ίδιου του σκηνοθέτη.
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
online: www.ticketservices.gr
τηλεφωνικά: 2107234567
εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα
Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος
Συζήτηση σχετικά με post