Το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ

Σχόλιο

Σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών.

Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες: προσβασιμότητα ασθενών στις υπηρεσίες υγείας (τρόπος και χρονικό διάστημα για την εισαγωγή στο νοσοκομείο), οργάνωση και ποιότητα της φροντίδας που τους παρασχέθηκε, αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια, εμπιστοσύνη), καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων καθώς και υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.

Οι απαντήσεις θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων ώστε να προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και να είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στον χρόνο, ενώ θα συγκεντρώνονται και σε ετήσια βάση πεπραγμένων, στην οποία θα επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Θα εκδίδεται ετήσια έκθεση απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.

Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλ

Το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Παρακαλώ διαβάστε προσεκτικά τις ερωτήσεις που ακολουθούν και απαντήστε σύμφωνα με την εμπειρία από την πρόσφατη νοσηλεία σας στο Νοσοκομείο ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ:

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

  1. Με ποιον τρόπο έγινε η εισαγωγή σας στο Νοσοκομείο;

Μέσω του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ)

Ήταν προγραμματισμένη

1α. Αν η εισαγωγή σας έγινε μέσω ΤΕΠ, πόσος χρόνος χρειάστηκε να περιμένετε στο ΤΕΠ μέχρι την εισαγωγή σας;

Α. Μέχρι 1 ώρα

Β. 1-3 ώρες

Γ. Πάνω από 3 ώρες

Δ. Δεν γνωρίζω/ δεν μπορώ να θυμηθώ

1β. Αν η εισαγωγή σας ήταν προγραμματισμένη:

1βα. Πόσος χρόνος μεσολάβησε από τον προγραμματισμό της μέχρι την πραγματοποίησή της;

Α. ………………………….. ημέρες

Β. Δεν γνωρίζω/ δεν μπορώ να θυμηθώ

1ββ. Πόσος χρόνος χρειάστηκε να περιμένετε από την άφιξη σας στο Νοσοκομείο μέχρι την εισαγωγή σας;

Α. Μέχρι 1 ώρα

Β. Πάνω από 1 ώρα

Γ. Δεν γνωρίζω/ δεν μπορώ να θυμηθώ

  1. Κατά τη νοσηλεία σας υποβληθήκατε σε χειρουργική επέμβαση;

Ναι

Όχι

2α. Αν ΝΑΙ, πόσες ημέρες μεσολάβησαν από την εισαγωγή σας μέχρι τον προεγχειρητικό έλεγχο;

………………………….. ημέρες

2β. Αν υποβληθήκατε σε χειρουργική επέμβαση, υπήρξε αλλαγή στο πρόγραμμα (ημέρα και ώρα) του χειρουργείου σας;

Ναι

Όχι

Α. Αν ΝΑΙ, ποιος λόγος σας αναφέρθηκε;

Ιατρικός λόγος (λόγω της κατάστασης της υγείας σας)

ΜΗ ιατρικός λόγος (άλλος λόγος π.χ. μη διαθεσιμότητα κλίνης ΜΕΘ, μη συμμόρφωση στις προεγχειρητικές οδηγίες, κ.ά.)

Β. Αν ΝΑΙ, ενημερωθήκατε εγκαίρως και επαρκώς για την αλλαγή;

Ναι

Μερικώς

Όχι

  1. Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας σας ο απαιτούμενος εξοπλισμός ήταν διαθέσιμος και δεν χρειάστηκε να μετακινηθείτε σε άλλο νοσοκομείο

Ναι                        Όχι

  1. Το νοσοκομείο διέθετε γιατρούς των αναγκαίων για το πρόβλημα της υγείας σας ειδικοτήτων;

Ναι                        Όχι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

Σύμφωνα με την εμπειρία σας, …..

Καθόλου

Λίγο

Μέτρια

Πολύ

Πάρα πολύ

  1. … υπήρχε συντονισμός της παρεχόμενης φροντίδας και συνεργασία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του νοσοκομείου;
  2. … οι διάφοροι επαγγελματίες υγείας που ήταν υπεύθυνοι για τη φροντίδα υγείας σας συνεργάστηκαν καλά μεταξύ τους για να σας παρέχουν την καλύτερη δυνατή φροντίδα;
  3. … το νοσηλευτικό προσωπικό που ήταν υπεύθυνο για τη φροντίδα σας ήταν επαρκές (αριθμητικά);
  4. … η θεραπευτική σας ομάδα γνώριζε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το ιατρικό σας ιστορικό;
  5. … η θεραπευτική σας ομάδα γνώριζε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα που λαμβάνετε;
  6. … ερχόταν συχνά σε επαφή μαζί σας κάποιο μέλος της θεραπευτικής σας ομάδας για να σας ενημερώσει για τα αποτελέσματα των εξετάσεών σας και την πορεία της υγείας/ νοσηλείας σας;

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ)

Σύμφωνα με την εμπειρία σας από τη νοσηλεία σας, …..

Καθόλου

Λίγο

Μέτρια

Πολύ

Πάρα πολύ

  1. … όταν είχατε σημαντικές ερωτήσεις προς τους θεράποντες γιατρούς σας, λαμβάνατε απαντήσεις που μπορούσατε να κατανοήσετε;
  2. … οι θεράποντες γιατροί σας αφιέρωναν αρκετό χρόνο σε σας;
  3. … είχατε εμπιστοσύνη στους θεράποντες γιατρούς σας;
  4. … το ιατρικό προσωπικό σας αντιμετώπιζε με ευγένεια και σεβασμό;
  5. … όταν είχατε σημαντικές ερωτήσεις προς τους νοσηλευτές που σας φρόντιζαν σχετικά με τη νοσηλευτική φροντίδα, λαμβάνατε απαντήσεις που μπορούσατε να κατανοήσετε;
  6. … οι νοσηλευτές που σας φρόντιζαν αφιέρωναν αρκετό χρόνο σε σας;
  7. … είχατε εμπιστοσύνη στους νοσηλευτές που σας φρόντιζαν;
  8. … το νοσηλευτικό προσωπικό σας αντιμετώπιζε με ευγένεια και σεβασμό;
  9. … το διοικητικό προσωπικό σας αντιμετώπιζε με ευγένεια και σεβασμό;

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Σύμφωνα με την εμπειρία σας από τη νοσηλεία σας, …..

Καθόλου

Λίγο

Μέτρια

Πολύ

Πάρα πολύ

  1. … λαμβάνατε επαρκή βοήθεια και υποστήριξη για την αντιμετώπιση τυχόν ζητημάτων ψυχολογικής φύσης που ενδεχομένως είχατε (π.χ. σύγχυση, κατάθλιψη ή κλάμα);
  2. … ενημερωθήκατε για τους κινδύνους και τις τυχόν επιπλοκές της ιατρικής πράξης ή τις διαθέσιμες εναλλακτικές;
  3. … συμμετείχατε στη διαμόρφωση των αποφάσεων σχετικά με τη φροντίδα και τη θεραπεία σας;
  4. … αν ένα μέλος της οικογένειάς σας ή κάποιο άλλο κοντινό σας πρόσωπο ήθελε να μιλήσει με μέλη του προσωπικού, είχε τη δυνατότητα να το κάνει;

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΟΜΗΣ – ΣΙΤΙΣΗ, ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ

  1. Σύμφωνα με την εμπειρία σας από τη νοσηλεία σας, πόσο ικανοποιημένος/η ήσασταν από την ποιότητα του φαγητού που σας προσφερόταν;

0 (καθόλου ικανοποιημένος/η) – 10 (απόλυτα ικανοποιημένος/η): ……………………………..

  1. Σύμφωνα με την εμπειρία σας από τη νοσηλεία σας, πόσο καθαρό ήταν το δωμάτιο σας;

0 (καθόλου καθαρό)-10 (εξαιρετικά καθαρό): ……………………………..

  1. Σύμφωνα με την εμπειρία σας από τη νοσηλεία σας, πόσο καθαροί ήταν οι υπόλοιποι χώροι εκτός του δωματίου σας (π.χ. τουαλέτα, διάδρομοι)?

0 (καθόλου καθαροί)-10 (εξαιρετικά καθαροί): ……………………………..

  1. Κατά τη νοσηλεία σας, υπήρχαν διαθέσιμα αντισηπτικά/σαπούνια για την υγιεινή χεριών των ασθενών και των επισκεπτών;

Ναι

Όχι

Στη συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Συζήτηση σχετικά με post