2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ
τον Ιούνιο
στο Θέατρο ‘’Εν Αθήναις’’
Στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Θεάτρου η «Επαγγελματική Ομάδα της Κυριακής» παρουσιάζει την παράσταση…
Και το reformer.gr συναντήθηκε με τους ηθοποιούς των.
Μια παράσταση βασισμένη σε μονόπρακτα του Τσέχωφ, Σακελλάριου, Χωλ & Μίντλμας και Μπρουκ σε Σκηνοθεσία και Διδασκαλία ρόλων Δημήτρη Καρατζιά, και βοηθό σκηνοθέτη την Ελένη Μαζνώκη.
Η Μουσική επιμέλεια είναι του Μάνου Αντωνιάδη, η Διδασκαλία κίνησης έγινε από την Δήμητρα Κολλά, ο σχεδιασμός των φωτισμών από την
Άννα Ρεμούνδου και η φωτογράφηση του θιάσου από την Χριστίνα Φυλακτοπούλου.
Η σύνθεση των τεσσάρων μονόπρακτων που παρουσιάζονται ως μια ενιαία παράσταση, εστιάζει στην παρεξήγηση, στα «κατά συνθήκην ψεύδη», στην τραγική ειρωνεία αλλά και στη σύνδεση της τύχης και του μοιραίου με την ατομική ευθύνη.
Επί σκηνής συναντώνται οι ιστορίες ενός περιπλανώμενου ξένου, που διανυκτερεύει σε ένα απόμερο σπίτι μια αλλόκοτης οικογένειας στα δάση της Λιθουανίας, ενός καταπιεσμένου άνδρα που διακόπτει την επιστημονική ομιλία του για να εκφράσει την προσωπική του αλήθεια, μιας μελλοθάνατης που λίγο πριν την εκτέλεση της δέχεται την επίσκεψη μιας άγνωστης γυναίκας και ενός ηλικιωμένου ζευγαριού που περιμένει εναγωνίως να επιστρέψει ο φαντάρος γιος του από το ελληνοαλβανικό μέτωπο.
Τους ρόλους ερμηνεύουν οι.. (αλφαβητικά)
Γιάννης Γαβρίλης, Χρύσα Μπαλατσούρα, Βασιλική Νικολοπούλου, Παρασκευή Οικονόμου, Νατάσα Σουρλαντζή, Λάμπρος Τζώρας, Μαρία Φραγκάτου.
Το reformer.gr συναντήθηκε με τους ηθοποιούς των ‘’Ανίσχυρων Ψευδών’’ και τους/τις ζήτησε, να μιλήσουν για τους ρόλους τους. Διαβάστε τι μας είπαν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ
Στο μονόπρακτο του Αντόν Τσέχωφ ‘’Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού’’ ερμηνεύω το ένα και μοναδικό πρόσωπο του μονολόγου, τον Ιβάν Ιβάνοβιτς Νιούχιν. Ένας απελπισμένος, καταπιεσμένος από την γυναίκα του, άνθρωπος, ο ίδιος χαρακτηρίζει τον εαυτό του ‘’γηραλέο αξιοθρήνητο βλάκα, έναν ηλίθιο’’, που τον διατάζει η γυναίκα του να κάνει μια διάλεξη για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Θα την κάνει; Ή μήπως βρίσκει ευκαιρία να μιλήσει για τα δεινά του, για την καταπίεση του, για τον ίδιο του τον άτολμο εαυτό ;
Στο μονόπρακτο του Αλέκου Σακελλάριου ‘’Ο Φανταράκος’’ είμαι ο Αποστόλης που μαζί με την γυναίκα του, την Ελένη (Χρύσα Μπαλατσούρα), διαβιούν στην επερχόμενη κατοχή της χώρας από τους Γερμανούς, αναμένοντας και την επιστροφή του γιού τους από το Μέτωπο. Το ‘’Θέατρο εν Θεάτρω’’ κυρίαρχο στοιχείο του έργου, δυο ρόλοι που παίζουν μεταξύ τους, για να αποτρέψουν τον πόνο μιας αναπότρεπτης αλήθειας.
ΧΡΥΣΑ ΜΠΑΛΑΤΣΟΥΡΑ
Στο μονόπρακτο ‘’Λιθουανία’’ ερμηνεύω τον ρόλο της Μάνας που εικονίζονται στο πρόσωπο της οι συνθήκες της εξαθλίωσης, που θα την οδηγούν, μαζί με τις κόρες της, σε μια ακραία, απονενοημένη και συνάμα τραγική πράξη. Μια πράξη που θα αποδειχτεί η δαμόκλειος σπάθη στην, ούτως ή άλλως μίζερη ζωή τους.
Στο μονόπρακτο του Αλέκου Σακελλάριου, ‘’ Ο Φανταράκος’’ είμαι η Ελένη, η μάνα η οποία μέσα στη λαίλαπα του Αλβανικού πολέμου και καθώς οι Γερμανοί καταλαμβάνουν την Ελλάδα, περιμένει με καρτερία τον γιο της να γυρίσει, από το Μέτωπο, ενώ υπερβαίνει τις γύρω της φρικτές καταστάσεις με ευαισθησία και με την βοήθεια του άντρα της, του Αποστόλη,(τον ερμηνεύει ο Γιάννης Γαβρίλης), όλα θα γίνουν λίγο πιο ευκολά, λίγο πιο φωτεινά, καθώς το παιχνίδι της αλήθειας και του ψεύδους, όπως ο Σακελάριος το παρουσιάζει στο μονόπρακτο του αυτό ως ‘’Θέατρο μέσα στο Θέατρο’’, θα επιφέρει την διέξοδο στον πόνο του χαμού και της απώλειας ζωών και κεκτημένων.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
Στην παράσταση με τον γενικό τίτλο, «Ανίσχυρα Ψεύδη» υποδύομαι δύο αντίθετους ρόλους. Στο μονόπρακτο «Λιθουανία» μια σκληρή γυναίκα – αγρίμι που την προκαλούν να πράξει το φρικτότερο έγκλημα. Ένα έγκλημα προσχεδιασμένο με ψυχρότητα και εν πλήρη συνειδήσει εκτελούμενο, συλλογικά.
Στο μονόπρακτο «Αντρειωμένη» ερμηνεύω μια μειλίχια Ηγουμένη που υπηρετεί σε φυλακή και ακροβατεί ανάμεσα στην βαθιά πίστης της για το Θείο Δίκαιο και την ακατανόητη συμπάθεια που της προκαλεί μια καθ’ ομολογίαν δολοφόνος που θα εκτελεστεί μέσα στην επόμενη ώρα.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Στο μονόπρακτο των Holworthy Hall και Rombert Mintlmas ‘’ Η Αντρειωμένη’’, ερμηνεύω το ρόλο της κρατούμενης, Βανέσα Ντάικ που το δικαστήριο της επέβαλλε την εκτέλεση. Εκείνη, ως άμυνα στο επερχόμενο, έχει έναν δικό της κόσμο. Εκεί όπου, τα μυστικά την απομονώνουν, τις αρέσουν όμως και οι εξομολογήσεις των άλλων, ενώ κρύβει την αλήθεια της, και σιωπά… και η ‘’σιωπή δεν κάνει λάθη’’!. Κάπου εκεί όμως πλανάται και η αλήθεια. Θα αποκαλυφθεί, τελικά;
Στο, επίσης μονόπρακτο, του Ρούμπερτ Μπρούκ ‘’Λιθουανία’’, έχω έναν μικρό αλλά χαρακτηριστικό ρόλο. Αυτό της ταβερνιάρισσας που ‘’κουβαλάει’’ εκτός από μεθυσμένους και χαρά, γέλιο, ζωή αλλά και σκότος, θλίψη, καθώς γίνεται μάρτυρας σε κάτι αποτρόπαιο.
ΝΑΤΑΣΑ ΣΟΥΡΛΑΤΖΗ
Ο ρόλος της διευθύντριας των γυναικείων φυλακών στην “Αντρειωμένη” των Holworthy Hall και Rombert Mintlmas , είναι ένας ιδιαίτερος ρόλος. Υποδύομαι μία γυναίκα που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο καθήκον και στο ένστικτό της, παλεύοντας κάποιες φορές με τα δικά της φαντάσματα. Παρόλο που έχει μία πολύ ισχυρή θέση , υπάρχουν στιγμές που είναι φανερά ευάλωτη. Τι θα ακολουθήσει. Την εφαρμογή του νόμου δεν μπορεί να την αποτρέψει. Η εκτέλεση της κρατούμενης, Βανέσα Ντάικ πρέπει να γίνει. Πριν από αυτήν όμως, υπάρχει κάτι που η διευθύντρια θα πράξει για θα διαλύσει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει την προσωπικότητα της;
ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΣΩΡΑΣ για τον ρόλο του «Ξένου» στη ‘’Λιθουανία’’ του Ρούμπερτ Μπρουκ
Ένας πλούσιος ‘’ξένος’’ με ενθουσιώδη διάθεση απέναντι σε τρεις μοιραίες γυναίκες που η ανέχεια και η απελπισία τις οδηγεί σε ακραίες σκέψεις και συμπεριφορές… Ποιος αλήθεια, τελικά, είναι αυτός ο ‘’ξένος’’.
Ένας ρόλος που γύρω του, χτίζεται όλη η πλοκή του έργου, και είναι πρόκληση για τον ηθοποιό ως ‘’κόντρα’’ στην όποια μανιέρα του. Ένας ρόλος που καλείται να τον ερμηνεύσει με χαρακτηριστική και αποστασιοποιημένη απεύθυνση, σε σχέση με την ερμηνεία των τριών άλλων γυναικείων ρόλων-χαρακτήρων, που συνυπάρχουν σε μια ζωή που τις ωθεί στην απελπιστική συνέργεια και συνενοχή.
Ενδιαφέρουσα και η συμμετοχή μου σε δυο ακόμη μονόπρακτα. Στον ‘’Φανταράκο’’ και στο ‘’Η Ανδρειωμένη’’.
ΜΑΡΙΑ ΦΡΑΓΚΑΤΟΥ
Στο έργο ‘’Λιθουανία’’ είμαι η Άννα. Μία γυναίκα, αγρίμι, που ζει μόνο για την επιβίωση σε ένα σκληροτράχηλο τόπο, μόνο με δουλειά, χωρίς διασκέδαση, περιμένοντας τα γεράματα. Η κακουχία, η απόγνωση, θα την φέρει αντιμέτωπη με την μοίρα της….
Στο μονόπρακτο ‘’Η Αντρειωμένη’’ ερμηνεύω την Ζοζεφίνα. Μια γυναίκα που μεγάλωσε με αγαπημένα πρόσωπα με οικογένεια και αρχές, με ποίηση και θέατρο, και μια αγαπημένη αδερφή που στην προσπάθειά της να την ξαναβρεί καταλήγει απλά με τις μνήμες της…. Δύο ρόλοι, τόσο διαφορετικοί και συνάμα τόσο προκλητικοί για μια ηθοποιό..
Η βοηθός σκηνοθέτη Ελένη Μαζνώκη σε σχετική ερώτηση μας απάντησε.
Πως είναι να συνεργάζεσαι ως βοηθός σκηνοθέτη με τον Δημήτρη Καρατζιά;
Παράλληλα με τις σπουδές μου στη θεατρολογία και κάνοντας τα πρώτα μου βήματα στη σκηνοθεσία έχω την τύχη για δεύτερη χρονιά να συνεργάζομαι με τον Δημήτρη Καρατζιά και με την επαγγελματική ομάδα υποκριτικής, και αναμφίβολα είναι μια πολύτιμη εμπειρία. Με την αμέριστη στήριξη του και τις συμβουλές του έχω την ευκαιρία να μαθαίνω συνεχώς και να συμμετέχω ενεργά στον συντονισμό και στην παραγωγή μιας θεατρικής δουλειάς αλλά και να νιώθω αναπόσπαστο κομμάτι μιας ομάδας άρτιου επαγγελματικού και καλλιτεχνικού επιπέδου.
«ΑΝΙΣΧΥΡΑ ΨΕΥΔΗ»
Θέατρο Έν Άθήναις
Σταθμός μετρό: Κεραμεικός
Πληροφορίες (11:00 – 14:00 & 17:00 – 21:00) : 213 0356472
Email: vaultvotanikos@gmail.com
Παραστάσεις: Κυριακή 22 Ιουνίου στις 18:00, Τρίτη 24 Ιουνίου στις 21:00, Πέμπτη 26 Ιουνίου στις 21:00
Διάρκεια: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Γενική είσοδο: 10 ευρώ (με χυμό, αναψυκτικό, κρασί ή μπύρα)
Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων του θεάτρου παρακαλούμε κάντε έγκαιρα την κράτηση σας στο 2130356472
*Η αίθουσα κλιματίζεται.
*Μετά την έναρξη της παράστασης δεν επιτρέπεται η είσοδος στην αίθουσα.
Συζήτηση σχετικά με post